«З якого дива інвестор стане платити $ 20 за ваш обід»: чому закриваються послуги з доставки їжі?

«З якого дива інвестор стане платити $ 20 за ваш обід»: чому закриваються послуги з доставки їжі?

Видання The California Review опублікувало матеріал про те, чому багато сервісів з доставки їжі не можуть вийти на прибуток і закриваються. Журналісти розібралися, яка ситуація склалася на ринку, і що може допомогти компаніям почати заробляти гроші. Редакція vc.ru публікує адаптований переклад замітки.


«Ми математики, і ми нічого не знаємо про те, як роблять їжу», - говорить Тоні Сюй, засновник і генеральний директор американського сервісу по доставці їжі DoorDash. «Це не те, що ви очікуєте почути від керівника такого популярного сервісу, але, можливо, саме це вам і потрібно почути», - пише автор статті.


31-річний підприємець Тоні Сюй виріс в Кремнієвій долині - його батьки тримали тут ресторан китайської кухні. Зараз послугами DoorDash користується кожна третя сім'я в Долині «Це набагато більше, ніж кількість клієнтів в ресторані його батьків», - говорить автор замітки. Компанія була заснована в 2013 році. В організації працює понад 700 осіб - не рахуючи кур'єрів. Сервіс вже залучив більш 180 млн фінансування. З кожним місяцем кількість клієнтів і замовлень зростає.


«Сюй - живий приклад молодого жителя Долини, який домігся успіху завдяки сучасному ринку технологій - як Марк Цукерберг. Оцінка DoorDash досягла захмарних висот. Сюй і його команда читають лекції для резидентів акселератора Y Combinator. Вони роздають поради стартаперам в виступах і подкастах. Вони планують міжнародну експансію ».


Однак на відміну від китайського ресторану його батьків, Тоні Сюй і його компанія втрачають гроші майже на кожному виконаному замовленні. За останні кілька років, продовжує автор, технологічні інвестори вклали мільярди доларів в сервіси з доставки їжі, в надії на те, що один з них розростеться до таких розмірів, щоб отримати монополію на ринку і почати приносити прибуток - як Uber в сфері перевезень, Google в сфері пошуку або Amazon в сфері електронної комерції.


Тоні Сюй «Більшість сервісів з доставки їжі пропонують одну і ту ж послугу: користувач вибирає обід через додаток, оплачує його і отримує своє замовлення протягом 10-100 хвилин. Деякі, наприклад DoorDash або Postmates, пропонують доставку і з тих закладів, у яких немає відповідної служби. Деякі привозять готову холодну їжу, яку потрібно тільки розігріти. Інші використовують технології штучного інтелекту для роботи над замовленнями, а деякі - роботів для доставки », - пише The California Review.


«Існують десятки (якщо не сотні) сервісів, які займаються доставкою їжі. À La Carte Express, Bento, Deliveroo, Deliverd, DeliveryHero, EatFirst, Farm Hill, Favor, Foodora, FreshMint, Gourmaleo, Radish, Spicy Radish, SupperBell, Runnr, Thistle, Wizrd, Zomato, Zoomer, Zume. В боротьбу вступають і сайти, у яких раніше не було власних кур'єрів, а також гіганти на кшталт Google, Uber і Amazon. Всі хочуть відкусити шматок пирога ».